EDEBİYAT FESTİVALİ
Adım Adım Yönergeler:
1. Hazırlık:
Katıldığım Edebiyat festivalinde etkilendiğim bir an değil de hoşuma giden bir an olmuştu. Öğrenciler sıralarında oturuyorlardı öğretmenleri ise konuşma kürsisinin yanında öğrencilerin başlarında durmuş onlara bir şey anlatıyordu. Öğrenciler dersi dinlemiyor gibiydiler sonrasında birden önlerindeki kâğıtları havaya atıp eğlenceye başladılar.
2. . Hikaye Kurgusu Oluşturma:
Giriş
Öğrenciler uykulu ve bıkkınca karşılarında bir şeyler anlatan öğretmeni dinliyorken öfkeleniyorlardı. Öğrenciler sıkıldıkları için arkadaşlarıyla konuşmaya muhtaç hissediyorlardı, yanlarına önlerine dönmüş bir bir arkadaşlarıyla konuşuyorlardı. Minik bir sınıfta ders görüyorlardı, dersler yoğunlukta gelmeye başlayınca sınıfın duvarları sanki üstlerine geliyordu. Sınıfta tek bir çöp bile yoktu, öğrenciler temizlerdi fakat kafalarındaki sesler hiç de öyle değildi.
Gelişme
Öğrenciler’in bu durumunu fark eden öğretmen ne olduğunu merak ettiği için öğrencilerine sormuştu. Öğrenciler öğretmene kendi şikayetlerini sıralarken öğretmen yüzünü buruşturmuş olduğu yere geri dönmüştü. Öğrenciler bu durumu fark etmiş hocaya kendi içlerinden kızmışlardı, hoca “Başka bir yere atandım yarın itibariyle okuldan gidiyorum.” Dediğinde öğrenciler onları sıkan hocaların gideceğini duyduğunda hep bir ağızdan sevinç çığlıkları çıkıyordu. Öğrenciler ayağa kalkıp önündeki etkinlik cevaplarını yazacakları kâğıtları alıp teker teker sınıfa saçmışlardı, bazıları kağıdı uçak yapmış sınıfta uçurmaya başlamışlardı.
Sonuç
Öğrencilerin kendilerini özgür hissetmesi hoşuma gitmişti, bu sevinçleri takdire şayandı. Öğrenciler baskı altında ne kadar sıkı hissetselerde şimdi özgür hissediyorlardı bu durum beni mutlu etmişti ve komik gelmişti.
3. Betimleme ve Detaylandırma:
Sahnede öğrenciler sıralarında yer almıştı, öğretmen çaprazlarında bize neredeyse arkasını dönmüş bir şekilde öğrencilere bir şey anlatıyordu. Öğrenciler hocalarını dinlemek istemez gibi arkadaşlarıyla konuşuyorlardı. 4, 5 tane sıra oluşturulmuş hepsine öğrencileri oturtmuşlardı, sınıf ortamı oluşturulmaya çalışılmıştı.
Oturma planı ve yapılmış gösterinin özenilmiş olduğu belliydi, sınıf ortamı oluşturulmuştu bence gayet güzel bir gösteri yapılmıştı ben beğenmiştim.
4. Anı Türünün Özelliklerine Dikkat Edin:
SAHNE GÖSTERİLERİ
Sabah hocamın telefonuyla uyanmıştım, akademik geziye katılmazsam puan kırılacağı söylenmişti. Puanımın kırılmasını istemediğim için gösteriye gitmek adına her türlü yolu denemiştim. Abim, gösteri yerine yani üniversiteye bırakmıştı; salonu aramış, sonunda bulmuştum. Salona girdiğimde arkadaşlarımın olduğu yere gitmiş ve onlarla selamlaşmıştım. Sahneyi izlerken gözüme bir gösteri takılmıştı; öğrencilerin forması üzerinde, hocaları da ceket giymişti. Eski bir zamana benziyor gibiydi diye hatırlıyorum; öğrenciler, zilin çalmasıyla sıra üzerindeki kağıtları birer birer sınıfa dağıtmışlardı. Bu sahneyi izlerken yüzüm gülmüştü, çünkü komik gelmişti. Gösteriler devam ederken herkesin kostümü birbirinden güzeldi; böyle gösterilerin bizim okulumuzda da yapılmasını istemiştim. Okula gitme vaktimiz geldiğinde servislere binip yola koyulduk. Yarım saatin ardından bir kafeye gelmiş, orada bir şeyler yiyip içmiştik, bir yandan da sohbetler ediyorduk. Eve gittiğimde günümün güzel geçtiğini fark etmiş, yüzüm gülmüştü; bu şekilde gösterilerin hep yapılması gerektiğini düşünmüştüm. Aklımda, buna benzer gösterilerin okulumuzda yapılıp yapılmayacağı ile ilgili fikirler vardı; bundan hocama da bahsetmiştim. Düşünsenize, sınıfça kostüm giyiyoruz ve bir kurgu oluşturuyoruz, çok eğlenceli olmaz mıydı?
Yorumlar
Yorum Gönder